Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mafferd z`n miniTUIN.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mafferd z`n miniTUIN.

Leuk zon discussie in je topic..

anyway ik denk dat mr pitbull in zekere zin wel gelijk heeft, voor de duidelijkheid ik gebruik ph- bloei dit werkt met fosforzuur. En niet met salpeter zuur zoals hierboven werd besproken,, maar dit neemt niet weg dat het wel opgeslagen in je grond blijft en zich dus ook in je plant/toppen zal bevinden op moment van oogst. En ook klopt het als ik hier de complete voedings lijn gebruik hoef ik doorgaans niet aftezuren aangezien de voeding de ph corrigeerd. Maar ben het niet met je eens dat je niet hoeft aftezuren op aarde, idd de aarde buffert en corrigeerd maar ik werk hier meestal met een all-mix 1,6ec ph6.0 deze hoef ik zeker de eerste 5weken niet bij te voeden. Zou ik hier nou 5weken water met een ph van 7.6 blijven geven dan loopt de ph in de grond teveel op en daarmee komen ook echt wel de problemen zoals je die kunt verwachten van een te hoge grond ph. Ook nadat de eerste 5 weken om zijn geef ik niet bij elke water gift voeding mee en wil dan nog steeds de ph stabiel houden.

Wel reist de vraag of het dan mischien geen wijsheid zou zijn de laatste 1-2 weken te "spoelen" met water afgezuurd met groenethee of spa blauw??

groet mafferd

Comment

Een forum en topics worden toch gemaakt om te discuseren? En discussies leiden tot een beter product. :d

Extra Fosfor heeft de plant nodig tijdens bloei dus dat is goed, maar fosforzuur is nog steeds schadelijk. De plant kan het wel hebben, voor de mens is het slecht.

Koop maar eens een goeie ph grond meter. Dan zul je merken dat als je ph 5.5 er in gooit de grond eerst een half uur 5,5 is maar daarna in een paar uur weer richting 6,5 /7 gaat. Je creeert dus alleen maar grote ph schommelingen.

En waarom zuiver water omlaag gooien qua ph??? Je brengt toch de ph omlaag omdat de voeding anders niet goed werkt??? maar waarom doen jullie dat als je er helemaal geen voeding bij in hebt???

Spoelen doe je dus ook met zuiver water, de ph maakt dan geen bal meer uit, want er zit geen voeding meer bij in...

Vroeger spoelden ze met cola, ook zuur, maar dan meer voor een zoetere smaak...

Comment

Vroeger spoelden ze met cola, ook zuur, maar dan meer voor een zoetere smaak...
        Mensen zijn reeds massaal overgeschakeld op Cola light en zero, om zo de nadelige effecten van suiker te vermijden. Maar suiker alleen is niet de boosdoener. Wat velen onder ons niet weten is dat Cola eigenlijk een zuur is, namelijk fosforzuur. Dit zuur heeft een pH-waarde van 2,8 en kan dus vergeleken worden met de pH-waarde van azijn! Dus Cola is in feite azijnwater. Het is dit zuur dat aan Cola zijn typische pittige smaak geeft. Net door deze hoge zuurtegraad gebruikt Cola enorm veel suiker of suikervervangers teneinde het goedje een drinkbare zoete smaak te geven. Fosforzuur kan in ongeveer 4 uur een stukje vingernagel oplossen. Bovendien onttrekt fosforzuur calcium aan onze botten en is het waarschijnlijk de belangrijkste oorzaak van het toenemende aantal gevallen van osteoporose.

Comment

De discussie wordt wel gewardeerd!

De wortels nemen het water niet op als de ph niet goed is tenminste dacht dat we daarom afuurden niet zozeer om de voeding...
          Hoe verklaar je dan de problemen die vaak terug komen bij mensen die niet afzuren?
          Is de pot groote ook niet een beetje van belang??
          Leg het me uit, uiteraad wil ik liefst ook wiet zonder gemische smaak. En klopt wel dat je het proeft ergaar smaakje i het ook.gr mafferd
          Last edited by mafferd; 1 May 2012, 12:42.

Comment

Ik wil me even niet in de zure-smaak kwestie mengen, maar even zeggen dat ik het mooie dikke compacte toppen vind zijn geworden!!

Comment

Wortels nemen altijd normaal kraan water op, de voeding die je er in gooit werkt het beste met een bepaalde ph.

Mensen die problemen ondervinden met ph op aarde klungelen maar wat aan, gebruiken goedkope aarde, gebruiken de verkeerde voeding, de halve voedingslijn, of bedenken zelf een aangepast voedingsschema terwijl de fabrikant daar al voor miljoenen aan onderzoek in heeft zitten en al lang weten wat de beste manier is.

Als je voeding wilt gebruiken, kies dan een complete lijn, geschikt voor het medium waar je op kweekt, en volg het schema. De fabrikant ervan heeft er meer verstand van dan ons allen bij elkaar, vertrouw daar maar op. De lijn is qua ph ook zo samengesteld dat de ph goed en stabiel blijft, mits je je aan het schema houdt.

Potgrootte is zeker van belang, hoe groter de pot, hoe meer grond, en hoe stabieler je buffer is..

Maar hoe groter de pot hoe meer er opgeslagen kan worden, dus spoelen moet dan ook langer..

Daarom kweek ik hydro, juist de laatste weken komen er veel grammen extra aan, met hydro kun je dit met voeding lekker boosten, op aarde ben je dan al aan het spoelen, en dan weet je nog niet zeker of je alle voeding uit de grond hebt.. En dan praten we nog niet eens over de reserves die de plant zelf heeft opgeslagen..
              Last edited by mr pitbull; 1 May 2012, 16:20.

Comment

Dankje Weedjewel!

ok werkt verhelderend ben nog steeds wat huiverig... maar ga hier zelf m`n eigen onderzoekje maar eens starten. Ben al met een nieuwe kweek gestart, het zijn er drie van de zelfde soort. Nu lijkt me dit een uitgelezen kans om het zelf te ondervindenen kan het dan ook mooi met elkaar vergelijken.

Verder staat hier een complete lijn, dus daar zou het niet mogen liggen. En er word ook netjes gemeten ph/ec

hydro is toekomst plan voor mij. eerst maar eens op aarde.

greetz

Comment

Dat is vind ik ook de beste manier, eigenwijs zijn en uitproberen.

Als je alleen al goede grond gebruikt heb je de halve oorlog al gewonnen

Dus dan zou je ook 1 pot met kwaliteits aarde moeten vullen om de test compleet te maken.

Wel zijn alle voedingsfabrikanten het al lang over deze kwestie eens maargoed, een mens moet altijd eerst zelf een paar keer op zijn bek gaan

Comment

Heb zelf altijd aarde van de growshop goldlabel of canna. Dit mag ik toch reken onder kwaliteits aarde neem ik aan. Heb ook nog nooit met normale potgrond gewerkt ws het ook niet van plan ook. Maar goes de tijd zal het leren.

Maar even wat anders. Heb ondertussen de wiet droog en gewogen. Het totaal droog gewicht is 104.7gram dit staat gelijk aan 0,7g/watt hier ben ik erg blij mee!! En der ia nog steeds ruimte om mezelf te over treffen op na de 1gram per watt!!

Groeten mafferd!

Comment

Bezig...
                    X